dijous, 1 de desembre del 2011

Funció directiva de centres escolars. Formació inicial.



El primer mòdul del curset està organitzat en diferents tasques d'índole diversa quant a la temàtica i quant a la metodologia de treball. Evidentement, la temàtica seleccionada pretén complementar la formació de l'equip directe en diferents plànols, tots ells necessaris; però també és inevitable que cada aprenent s'engresqui o li agradin unes activitats més que altres.
Pel que a mi respecta, m'han fascinat les activitats relacionades amb les competències bàsiques, el lideratge i els aspectes pedagògics. He trobat que l'enfocament dels exercicis ha estat molt pràctic i en podré treure profit tant en la meva tasca diària com a docent com en les feines que comporta el meu rol de cap d'estudis adjunta al meu centre: enfocar les activitats extraescolars des d'altres punts de vista, millorar l'eficàcia i l'efectivitat de les comunicacions amb els companys, ampliar els recursos per a la resolució de conflictes, treure el màxim de l'ensenyament, etc.
Som conscient també que, malgrat que algunes de les altres tasques no m'han enganxat tant, em podran ser útils en altres àmbits no menys importants de la meva feina: conèixer, seleccionar, cercar, comprendre i aplicar la normativa; analitzar resultats de proves de diagnòstic, fer-ne una valoració i aplicar mesures de millora pel centre, etc.

Inclouré el link de Pensant en els altres, una experiència pedagògica del Japó, que em va impactar molt...








3 comentaris:

  1. Un video molt emotiu i ens fa veure quanta d'importància tenen els sentiments en els nostres alumnes.Tal vegada hauria de trobar maneres dins la nostra tasca diaria de deixar pas a aquests sentiments a l'aula..per que no em d'oblidar mai que estam davant persones...i d'alguna manera el seu aprenantatge es veu afectat per les seves emocions.

    ResponElimina
  2. Una bona reflexió, Joana Maria. Gràcies! La veritat és que educació i felicitat haurien d'anar sempre lligats! ;D

    ResponElimina
  3. De vegades ens preocupam pels continguts de la nostra assignatura i per com els aprenen els nostres alumnes i potser ens hauríem de preocupar més de com formar persones.

    ResponElimina